Pamatujte prosím, že zboží, které vracíte, musí být kompletní (včetně veškerého příslušenství a všech přiložených dokumentů) a pokud možno v původním obalu.
Pro hladký průběh vrácení zboží je nezbytné zajistit, aby nedošlo k jeho poškození při přepravě. Při balení zboží se proto řiďte následujícími pokyny a zásadami.
Zboží zabalte stejným způsobem, v jakém jste jej obdrželi, a to i v případě, že nemůžete použít původní obal a výplňový materiál.
Bude se vám hodit:
- pevné kartonové obaly vhodné velikosti
- bublinková folie
- stretch folie
- ochranné kartonové hrany a rohy
- kartonové proložky
- výplňový materiál
- kvalitní lepicí páska
- nůžky
Vhodný obalový a výplňový materiál
Krabice
- použitá krabice musí být dostatečně pevná a natolik prostorná, aby se do ní vešlo zboží spolu s výplní
- po uzavření krabice nesmí být žádná její část propadlá ani vypouklá, způsob zabalení musí umožňovat skládání zásilek na sebe
- krabice musí být zajištěna vůči samovolnému otevření při manipulaci a během přepravy, a to i v poloze vzhůru nohama
- víko zalepte kvalitní páskou, která se nerozlepuje
- ještě před balením samotného zboží oblepte zvenku páskou také dno krabice a všechny rohy
Stretch folie
- zvolená stretch folie musí být dostatečně odolná, pevná a použitá minimálně ve 3 vrstvách
- čím těžší zboží balíte, tím silnější zvolte folii (nebo zboží vícekrát oviňte)
- při použití folie pro čalouněný nábytek se ujistěte, že je zboží zabalené celé
- samotná stretch folie není adekvátním obalem pro nábytek ze dřeva, lamina či plastu (ten je nutné zabalit do bublinkové folie a vícevrstvého kartonu po celé části nábytku)
Výplňový a fixační materiál
Fixační materiál zabrání nežádoucímu “cestování” zboží uvnitř krabice, výplňový materiál se postará o tlumení nárazů a vibrací během přepravy.
- výplňový materiál vložte na dno krabice, do prostoru mezi zbožím a krabicí a do horní části krabice
- ujistěte se, že je zboží ukotveno na místě a volně se nehýbe
Při balení zboží dbejte na ochranu nejnáchylnějších částí. V případě nábytku jde o hrany a rohy jednotlivých desek, které zabezpečíte pomocí ochranných hran a rohů z kartonu v kombinaci s bublinkovou nebo fixační folií. Jednotlivé díly prokládejte papírovými nebo kartonovými proložkami.
Typ zboží
Každý produkt je potřeba zabalit s ohledem na jeho charakter a vlastnosti. U křehkého zboží je obzvlášť nutné dbát na vhodný výplňový a fixační materiál a jeho dostatečné množství, čalouněný nábytek a matrace musí být chráněny vůči ušpinění a deformaci, u veškerého nábytku je třeba zabránit oděru, poškození hran, rohů a podobně.
Označení zásilky
Nezapomeňte přiložit Oznámení o odstoupení od smlouvy, kde uvedete číslo objednávky, název zboží a další potřebné náležitosti (můžete si vytisknout) a kopii dokladu o koupi zboží. Vyplněný formulář pečlivě připevněte na viditelné místo na vnější stranu zásilky. Zásilku označte číslem objednávky.
Zabalené zboží vyfoťte a fotografie si ponechejte do uzavření procesu vrácení zboží.
Pro vrácení plné částky musí být zboží zaslané zpět prodávajícímu v neporušeném stavu, nepoškozené a kompletní (včetně příslušenství a všech poskytnutých dokumentů). V případě, že je zboží vráceno prodávajícímu neúplné, poškozené či viditelně opotřebené, může prodávající požadovat po kupujícím – spotřebiteli náhradu vzniklé škody. Kupující – spotřebitel je povinen nahradit zejména náklady související s uvedením zboží do původního stavu a vzniklou škodu na zboží.