Doporučení a tipy, jak správně pečovat o nábytek
Moc nás těší, že svůj domov zkrášlujete společně s námi a přejeme si, aby Vám nový nábytek sloužil a dělal radost co nejdéle. Proto se s Vámi chceme podělit o několik praktických rad a užitečných tipů.
Vybalení
Aby se nábytek při přepravě nepoškodil, bývá velmi dobře zabalen. Často je proto potřeba opatrně odstranit několik vrstev obalového materiálu.
Při rozbalování dbejte pokynů na obalu a nikdy nepoužívejte ostré ani špičaté předměty, jako jsou nůžky, nože a podobně.
Matraci rozbalte nejpozději do 24 hodin po převzetí a nechte ji po dobu 48 hodin regenerovat na rovném podkladu.
Montáž
Montáž či skládání nábytku provádějte vždy v souladu s přiloženým montážním návodem a za použití vhodných montážních nástrojů.
Nábytek instalujte vodorovně a na rovné ploše. Předejdete tím špatnému dovírání dvířek, vrzání, převrhnutí a poškození nábytku.
Pokud provádíte montáž na tvrdém povrchu (dlažba, plovoucí podlaha a podobně), je nutné podložit nábytek například kartonem, aby se neodřel nebo jinak nepoškodil.
Umístění
Nábytek umístěte do suchých a optimálně větraných prostor, v minimální vzdálenosti 1,5 m od zdrojů tepla. Nikdy jej nevystavujte přímému slunečnímu záření a chraňte jej před deštěm a dalšími nepříznivými atmosférickými vlivy.
Péče a údržba
Aby vám nábytek vydržel co nejdéle jako nový, je třeba o něj správně pečovat.
Povrch nábytku čistěte pouze vhodnou navlhčenou textilií nebo papírovou utěrkou. Nepoužívejte chemické čisticí prostředky a abrazivní přípravky, které by mohly povrch poškrábat.
Vyhněte se zbytečnému namáčení, jež by mohlo nábytek nenávratně poškodit. Dojde-li k potřísnění nábytku vodou nebo jinou tekutinou, zasažený povrch ihned otřete a osušte.
Každý materiál má své charakteristické vlastnosti a vyžaduje jiný způsob údržby a čištění. Při péči o nábytek se vždy řiďte pokyny k údržbě přibalenými ke zboží. Pamatujte prosím, že poškození způsobené nevhodným čištěním nemohou být uznány jako důvod k reklamaci. Možnost reklamovat zboží ztrácíte také v případě nedodržení požadavků na údržbu (například pravidelná impregnace kůže).
K dobré kondici nábytku přispějete také tím, že čas od času zkontrolujte a v případě potřeby dotáhnete šrouby a místa spojů.
Manipulace
Při přemísťování nábytku chraňte všechny jeho části před mechanickým poškozením.
Nábytek přemísťujte bez přidaného zatížení a vždy pouze přenášením (vlečením nebo posouváním jej můžete trvale poškodit).
Během přenášení držte nábytek za pevné konstrukční díly. Uchopte jej a nadzvedněte za spodní rám konstrukce, za asistence minimálně jedné další dospělé osoby.
Nábytek při přemísťování nikdy nedržte za vodorovné prvky, jako jsou police, zásuvky a podobně. Čalouněný nábytek při přemisťování nikdy nedržte za opěrné polštáře ani jiné čalouněné části, které mohou být náchylné k poškození.
Správné užívání
Životnost nábytku prodloužíte také tím, že jej budete používat pouze v souladu s jeho určením a konstrukčními vlastnostmi. Pokud není uvedeno jinak nebo to nevyplývá z podstaty samotného výrobku, je nábytek určen výhradně k sezení / ležení / ukládání a odkládání věcí.
Nábytek využívejte s ohledem na uvedenou nosnost a vyvarujte se nežádoucímu přetěžování jednotlivých částí. Police, šuplíky a jiné úložné prostory se snažte zatěžovat rovnoměrně. Úložné prostory postelí a sedacího nábytku nepřeplňujte, aby nedocházelo k deformaci a prohýbání.
Především čalouněný nábytek může být náchylný k poškození ostrými a drsnými předměty. Pokud máte domácí mazlíčky, berte prosím na vědomí, že potah není určen pro využívání zvířaty.
U sedacího nábytku sedejte pouze na části, které jsou k tomu určené. Nesedejte ani nestoupejte na područky, opěradla a měkké konstrukční díly. Nevyvíjejte příliš velkou zátěž na místa, která k tomu nejsou přizpůsobena. Nevhodné a extrémní zatížení může způsobit trhliny ve švech a deformaci konstrukce.
Nábytek není konstrukčně řešen tak, aby se po něm mohlo chodit, skákat, šplhat nebo se na něm daly provozovat další podobné aktivity. Důsledkem takového užívání (které je v rozporu s vhodným používáním) může být kromě poškození samotného nábytku také vážné nebo dokonce smrtelné poranění. Poškození nábytku způsobené takovým použitím nemůže být uznáno jako důvod k jeho reklamaci.
Vlastnosti typické pro produkt
Každý produkt má v závislosti na použitých materiálech typické vlastnosti. Může se jednat například o nepatrné rozdíly zbarvení a struktury. Dále může jít o vytváření záhybů na látce (řasení), otisky sezení (lesk používaného místa) nebo žmolkování látek u čalouněného nábytku a matrací. Jde o přirozené jevy, které nemají na funkci, používání a životnost nábytku žádný vliv a nepředstavují vadu zboží.
Proč nábytek někdy vrže
Důvodů, proč nábytek vrže, může být hned několik. Tady jsou tipy, jak se s vrzáním vypořádat:
- Ujistěte se, že nábytek stojí na rovném povrchu.
- Zkontrolujte, zda jsou nožičky nábytku usazeny na podložce odolné vůči skluzu. Můžete použít třeba filc, který zabrání klouzání nábytku po podlaze.
- Ověřte, zda jsou vhodně zkombinované jednotlivé prvky nábytku (například postel, rošt a matrace).
- Přesvědčte se, že je v místnosti optimální vlhkost vzduchu. Například dřevěný nábytek vrže nejčastěji v zimě, kdy se méně větrá, více topí a v místnosti je větší vlhkost, díky které nábytek „pracuje“.
- Odhalte místo, kde nábytek vrže. Pro zjištění zdroje vrzání rozložte nábytek na jednotlivé prvky. Pokud vrzání jednotlivých prvků není znatelné, je příčinou vrzání tření materiálů jednotlivých elementů o sebe. K odstranění nepříjemných zvuků doporučujeme použít filcové podložky nebo kousek tkaniny na místech, kde dochází ke tření (například roštu o rám postele). V takovém případě se nejedná o podnět k reklamaci, protože nejde o vadu výrobku, ale o jev plynoucí z použitých materiálů.
Obecné informace
V rámci reklamačního procesu nejste jako zákazník povinen předávat prodávajícímu výrobek v původním obalu. Musíte jej však zabezpečit tak, aby byl při dopravě a manipulaci dostatečně chráněn proti dalšímu poškození.
Poskytnutá záruka na zboží se nevztahuje na závady, které vznikly:
- neodbornou montáží
- mechanickým poškozením vinou zákazníka
- nedodržením návodu na používání
- užíváním, které je v rozporu s návodem na používání nebo obvyklým používáním či jiným neoprávněným jednáním a manipulací, vedoucím k poškození zboží (za nesprávné užívání se považuje také neúměrné zatěžování nebo jiné neúměrné namáhání zboží, které je v rozporu s konstrukčními vlastnostmi produktu)
- nevhodným umístěním (sálavé teplo, vlhko a podobně)
- nesprávným uvedením do provozu
- přetěžováním zboží (například používáním zboží v jiném režimu, než v domácím provozu)
- zanedbáním údržby (například impregnace)
- nevhodným čištěním a údržbou (například používáním saponátů a abraziv)
- neodborným zásahem nebo opravou
- neopatrnou manipulací a dopravou
- běžným opotřebením způsobeným obvyklým užíváním
- živelnou událostí